2x lowcarb peulvruchten salades (lunch idee)

Ik krijg vaak de vraag wat je nou tussen de middag kan eten. Wat dacht je van deze lowcarb salades met peulvruchten? Peulvruchten zijn rijk aan eiwitten én koolhydraten, ze bevatten veel mineralen zoals ijzer en calcium, B-vitaminen, zitten vol met gezonde voedingsvezels en vullen dan ook goed. Gemiddeld gezien bevatten ze, in vergelijking tot het aantal vezels, weinig calorieën en ze zijn betaalbaar.

Genoeg voordelen dacht ik zo, lees snel verder voor meer inspiratie!

Salades kun je makkelijk in een bakje meenemen. Doe de dressing (als je die gebruikt) apart of gebruik een alternatief voor je dressing (zie salade 2 ????) Ik zal geen hoeveelheden gebruiken, het is voor iedereen anders, het gaat hier met name om de ideetjes tenslotte, niet om hoeveel ik hiervan eet. Ik gebruik vaak left-overs van de avond of dag ervoor zodat ik daar de volgende dag een lekkere salade van kan maken.

1) Salade met linzen & geitenkaas

De foto hierboven is salade met de volgende ingrediënten:

  1. rucola
  2. linzen (uit blik)
  3. stukjes zachte geitenkaas
  4. stukjes lomo*
  5. rauwe amandelen

* ik eet eigenlijk nooit varkensvlees, maar had deze nog over van de visite dus vond het zonde om weg te gooien. En daarbij: af en toe met iets “zondigen” is helemaal niet erg. Je zou dit weg kunnen laten of kunnen vervangen voor bijvoorbeeld kip- of kalkoenfilet of meer geitenkaas. Dressing is suikervrije aardbeiensaus.

lowcarb salade lunch idee

2) Spinaziesalade met kikkererwten

De foto van hiernaast met de volgende ingrediënten:

  1. spinazie
  2. kikkererwten (uit blik)
  3. komkommer
  4. cherrytomaatjes

dressing: lepel Griekse yoghurt gemengd met mierikswortel, peper en een beetje zout. Als je dit in de bak in een hoekje doet, blijft de salade knapperig. Roer het erdoor heen als je de salade gaat eten.

Je zou ook nog wat noten kunnen toevoegen!

Enjoy!

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*