eetdagboek juni

Eetdagboek juni 2018 maandag en dinsdag- Ester

Weer 4 maanden verder sinds mijn laatste eetdagboek dus ik besloot weer eens 2 dagen mijn eten bij te houden. Een eetdagboek waarbij ik een kijkje geef ik wat ik allemaal eet verdeeld over de dag . 

Maandag 18 juni
Heel weekend gewerkt dus erg lekker om rustig op te starten vandaag want ik hoef pas om 14.00 uur te beginnen en werk tot 22.30 uur. Ik begin mijn dag (zoals iedere ochtend) met het kroelen van Mingo. Sinds een paar maandjes heb ik namelijk een nieuwe huisgenoot: een zwarte kat! Enorm lief beestje voor mij, bij anderen is hij niet zo sociaal haha. Hij houdt van kroelen, maar ook van kattenkwaad uithalen. Ik weet nu waar de term kattenkwaad vandaan komt: hij heeft het nog nét niet uitgevonden. Daarna geef ik hem eten en maak ik mijn eigen ontbijt. Ik ontbijt weer eens ouderwets met een havermout ontbijt met mijn favoriete combinatie: gekookt in amandelmelk en als topping banaan, cashewpasta en hennepzaadjes. Ik zoet het met witte chocolade flavdrops. Dit keer had ik ook wat frambozen over dus deed ik er ook nog bij. Uiteraard drink ik er koffie bij (never not koffie haha) en een glas water.

eetdagboek juni
Lunchtime en avondeten! 
Voor ik ga werken zorg ik voor een mealprep om mee te nemen naar het werk omdat ik maandag altijd op het werk eet. Ik maak een salade voor de avond met restjes kip, noten, gebakken courgette uit de airfryer en een homemade dressing. Ik lunch met een rauwkost salade en 2 rijstwafels. 1 met kipflet en de andere met avocado en wat kruiden er overheen. Als ik op het werk kom maak ik een cappuccino klaar en eet er een koekje bij. Ik drink daarna nog een thee en water met zero sugar siroop (anders drink ik het niet!). Na het eten pak ik nog een cappuccino en eet (heel slecht!) een zakje chips. Dit was mijn salade voor de avond:

eetdagboek juni
Dinsdag 19 juni
Vandaag weer uitslapen: jeuj! Ik maak er een relaxdagje van want dat heb ik na al die lange dagen werken wel echt nodig. Ik start mijn ochtend met een stukje taart welke ik maakte voor mijn blog (deze kleine redveltvet taart). De helft en met een grote mok cappuccino ernaast uiteraard. Top ontbijt! Ik besluit lekker wat serietjes te gaan kijken en zet “13 reasons why” op, seizoen 2. Ik blijf best lang kijken (af en toe gun ik mezelf dit soort momenten). Ik eet een handje rauwe cashewnoten, drink nog een cappuccino en drink 750 ml water met siroop. Ik lunch met brood, ook iets wat ik tegenwoordig steeds vaker weer eet. Dit keer belegd met filet Americain en eiersalade (niet homemade, gewoon gekocht in de supermarkt) en drink een kop thee bij. Voor ik ga werken eet ik een appel en doop dit in pindakaas en eet nog een cracker met oude kaas.

eetdagboek juni
Avonddienst
Ik begin om 4 uur met werken en dat houdt in dat ik mijn eten meeneem naar het werk. Ik heb nog wat groenten in de vriezer en roerbak dat met wat kruiden. Ik eet makkelijk in mijn uppie 400 gram groente weg, is dit dus ook! Wat kipstukjes erbij en is een prima maaltijd. Na het avondeten maak ik weer een cappuccino en eet over de hele avond 4 koekjes (oeps, tegenwoordig snoep ik weer nét iets teveel). Ik drink nog water en als ik thuiskom heb ik weer trek. Half bakje kwark dus maar met eetlepel pindakaas en maple syrup flavdrops. Dit vind ik zo ontzettend lekker!!!

eetdagboek-juni
Een eetdagboek is confronterend
Ja ook voor mij, want over het algemeen eet ik heel gezond, maar ik merk dat ik toch ongemerkt steeds meer begin te snoepen. Maar ik vind dat ik hier ook open over moet zijn. Dus ik ben gewoon eerlijk in dit eetdagboek. Goed voor mezelf ook. Ik sportte weer eventjes, maar helaas ben ik mijn motivatie onderweg weer keihard verloren. Ik vind het gewoon niet meer leuk, dat is het. Zo raar he want eerst kon ik niet zonder?! Tja ik dans enorm veel als ik op een festival sta en skeeler af en toe, maar beweeg toch te weinig. Maar ik maak me er niet druk om. Het is zoals het is en: ja ik merk het aan mijn lichaam (veel minder gespierd), maar ik pas nog steeds in maatje 36 en dat is mijn maatstaf. Dikker wil ik niet worden, minder strak vind ik niet erg. Het is nog acceptabel 😉

Binnenkort zal ik weer eens een weekend mijn eten bijhouden, wellicht ook een keer leuk want op het moment dat ik deze blog aan het schrijven ben weet ik dat ik straks lekker bij op het terras zit en een pizza ga eten (ik ben er verslaafd aan tegenwoordig!).

Voor de liefhebbers: je kunt me volgen op Instagram, Facebook en Pinterest!

Liefs Ester

2 Comments

  1. Leuk om te lezen! En grappig dat jij dit dagboek confronterend vind vanwege wat snoepmomentjes. Ik denk juist: die heeft de goede balans te pakken tussen gezond eten en jezelf wat gunnen 🙂

    • Zo bedoel ik het niet, ik heb juist enorm goede balans, maar ik snoep wel echt teveel de laatste tijd en dat merk ik aan mijn energie. Dan is het goed dit weer eens op papier te zetten en beetje bij te sturen haha.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*