eiwitrijke kaiserschmarrn

Eiwitrijke kaiserschmarrn met warm fruit

Ik ben zo gek op pannenkoeken! Ik besloot daarom maar weer eens een lekker recept te bedenken. Dit keer is het eiwitrijke kaiserschmarrn geworden. Enorm eiwitrijk (dus vult goed) en ook nog eens enorm lekker!

Pannenkoeken met eiwitpoeder
Al eerder vond je pannenkoekrecepten met eiwitpoeder op mijn blog, zoals deze of wat denk je van eiwitrijke poffertjes? Omdat ik kaiserschmarrn zo lekker vind bedacht ik dit recept: eiwitrijke kaiserschmarrn met als basis eiwitpoeder en ei. Je hebt maar een paar ingrediรซnten nodig en je krijgt er echt een enorm luchtige pannenkoek. Je hoeft het niet in stukjes te snijden, je kunt van dit beslag ook gewoon een pannenkoek bakken uiteraard, ook lekker!

eiwitrijke kaiserschmarrn

Oostenrijks recept
Iedereen die ooit op wintersport is geweest heeft dit vast al eens op (ik ben overigens zelf nog nooit op wintersport geweest, wie weet ooit!). Het is eigenlijk een luchtige pannenkoek in stukken gesneden. Buiten deze eiwitrijke kaiserschmarrn staat er nog een variant van dit Oostenrijkse recept op mijn blog. Deze om precies te zijn. Ook enorm veel bekeken en gemaakt! Een suikervrije variant met banaan.

Wat heb je nodig?

  • 2 eetlepels volkoren (spelt)meel
  • 20 gram eiwitpoeder *
  • 2 eieren
  • ongeveer 70 ml / 9 eetlepels (plantaardige) melk
  • 100 gram diepvriesfruit
  • optioneel: flavdrops vanille
  • optioneel: (suikervrije) poedersuiker
  • wat olie/boter om in te bakken

* ik gebruikte vanillesmaak

Meng het meel en het eiwitpoeder door elkaar en voeg hier de eieren en de melk aan toe. Meng alles goed door elkaar met een (hand)mixer tot je een lobbig beslag hebt. Proef of je het zoet genoeg vind. Ik deed er nog wat van mijn favoriete suikervrije vanilledruppels in, maar ieder zoetmiddel kan! Laat wat olie/boter smelten en giet het beslag in de pan. Bak op een niet al te hoog vuur goudbruin tot de bovenkant begint te bubbelen. Draai de pannenkoek dan om. Bak ook dit en maak er vervolgens stukjes van met een mes of spatel. Roerbak nog even en zet het vuur uit. Verwarm in de magnetron het diepvriesfuit. Ik gebruikte dit keer frambozen en blauwe bessen. Dit hoeft maar 60-80 seconden op vol vermogen. Verdeel de eiwitrijke kaiserschmarrn over een bord en verdeel het diepvriesfruit er overheen.

eiwitrijke kaiserschmarrn

(Serveer)tip
Lekker met nog een beetje suikervrije poedersuiker (erg fan van deze!) of giet er wat ahorn- of agavesiroop overheen. Enorm lekker en makkelijk te maken, perfect om je dag mee te beginnen! Volg je mij al op Pinterest? Hier heb je een bord met alleen maar pannenkoek recepten, kijk daar eens en pin je favoriete recepten op je eigen Pinterest ๐Ÿ˜‰

Liefs Ester

11 Comments

  1. Er staat dat het fruit โ€˜maarโ€™ 60-80 minuten in de magnetron Op volvermogen hoeft. Klopt dit wel?

  2. 60-80 minuten ;).

    Ziet er lekker uit! Ga het vanmiddag proberen!

  3. met eiwitpoeder, bedoel je dat van de whey shakes?

  4. Dit blijft lekker!

  5. Wat voor eiwitpoeder kan ik hiervoor gebruiken ?

  6. Welk eiwitpoeder kan ik gebruiken en waar is dit te koop ?

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*