Gezonde proteine brownie

Afgelopen dinsdag ging ik op de koffie bij mijn beste vriendinnetje en bedacht dat het wel leuk was om nog snel even iets in elkaar te flansen met mijn overrijpe bananen. Deze brownie bevat slechts 4 ingrediënten en ik heb niet eens meel of ei gebruikt! Snel klaar en ook nog eens lekker (vond zij ook haha)

Wat heb je nodig?

  • 3 rijpe bananen
  • 100 ml cashewpasta*
  • 1,5 eetlepel cacaopoeder
  • 2 scoops whey **

* kan o.a. worden vervangen door pindakaas

** ik gebruikte white chocolate

Zet een schaaltje met de cashewpasta een minuut in de magnetron zodat het vloeibaar wordt. Doe het vervolgens met de bananen in een blender/keukenmachine en meng het goed door elkaar. Doe in een kom de droge ingrediënten en mix het goed. Schenk er vervolgens het banaan-cashew mengsel bij en roer het goed door elkaar.

Doe het mengsel in een ingevette brownievorm (of bekleed net als ik met bakpapier) en zet het in een voorverwarmde oven van 180 graden. Bij mij was het met 30 minuten klaar. Het is gaar als een prikker er droog uit komt

4 ingredienten gezonde proteine brownie

Serveertip

Perfect bij de koffie/thee te serveren. Het is ongeveer 2-3 dagen te bewaren (luchtdicht verpakt of koelkast). Eventueel kun je deze brownie ook goed invriezen zodat je altijd iets lekkers hebt bij onverwachts bezoek 😉

Enjoy!

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*