gezonde wentelteefjes

Gezonde wentelteefjes met banaan en framboos

Ohhh wat was ik hier als kind gek op! Tegenwoordig maak ik een gezondere variant: gezonde wentelteefjes zonder geraffineerde suikers dus, maar eigenlijk net zo lekker (of misschien wel lekkerder!)

Vernieuwd wentelteefjes recept
Ik had al een recept met wentelteefjes op mijn blog staan, maar ik vond het tijd deze eens te vervangen. Oude foto’s, oude tekst en een samenwerking die totaal niet meer actueel is. Dus ik vond het tijd voor een vernieuwd recept van mijn gezonde wentelteefjes. Sowieso ga ik binnenkort mijn blog eens opschonen en wat recepten vernieuwen. Al is het alleen al om sommige foto’s te vervangen 😉

gezonde wentelteefjes
Durf te experimenteren
Tja, dat is iets wat je wel van me kent denk ik. Ik maak regelmatig iets waarvan anderen wellicht denken: hoe kom je erop?! Nou geloof me: soms bedenk ik ook iets dat ik dan achteraf denk: ehhhh Es…. Hoe dan?! Tja mislukken van baksels is ook mij niet vreemd haha. Maar goed terug naar de wentelteefjes. Normaliter bakken mensen dit met suiker en kaneel. Die kaneel heb ik nu eens vervangen voor deze Pumpkin Pie Spice kruiden! In de pumpkin pie spice kruiden zit: Kaneel, nootmuskaat, koriander, piment, kruidnagel, gember, steranijs en laurier. Lekker kruidig met een zoete ondertoon. Niet in huis? Niet getreurd het kan ook gewoon met kaneel!

Wat heb je nodig

  • 2-3 sneetjes oud brood (ik had kleine sneetjes)
  • 1 ei
  • flinke scheut (plantaardige) melk
  • 1 theelepel pumpkin pie spice kruiden *
  • (kokos)olie om in te bakken
  • 1 rijpe banaan
  • flinke hand ontdooide frambozen
  • optioneel: ahornsiroop of ander zoetmiddel als garnering

* te vervangen voor kaneel of koek&speculaaskruiden

Mix de ei met de melk en voeg er de kruiden aan toe. “Wentel” vervolgens het brood hier doorheen. Laat het flink absorberen! Laat wat kokosolie smelten en zet het vuur laag. Bak de sneetjes brood aan beide kanten goudbruin en knapperig. Snij de banaan in plakjes, leg een sneetje op het bord en beleg met een paar plakjes banaan. Herhaal dit en eindig met plakjes banaan. Verdeel hier de ontdooide frambozen overheen en giet er naar smaak de ahornsiroop/maple syrup overheen.

gezonde wentelteefjes
(Serveer)tip
Je kunt de ahornsiroop vervangen voor ieder ander zoetmiddel naar keuze. Varieer eens met het fruit. Met verse frambozen, aardbeien of blauwe bessen ook erg lekker. Of wat denk je van deze suikervrije blauwe bessensaus? Ga jij deze gezonde wentelteefjes maken? Tag me in je foto op bijvoorbeeld Instagram dan kan ik je creatie zien!

Liefs Ester

Laat een reactie achter!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*