groene smoothiebowl

Groene smoothiebowl met granola

Het advies is om minimaal 250 gram groente te eten per dag. Ik kom hier veelal wel overheen, jij ook? Zo start ik bijvoorbeeld soms al in de ochtend met mijn groente inname, zoals deze groene smoothiebowl met granola!

Groene smoothie
Deze kleur is zo top vind ik! Sommigen gruwelen bij het zien van zo’n groen goedje, maar ik hou ervan. Het oogt gewoon gelijk… Ehhh hoe zal ik het noemen…?! Gezond vooral! En dat is het ook. Deze groene smoothiebowl bevat, naast groene groente, ook fruit en eiwitpoeder voor een extra eiwitboost. Super goed begin van je dag al zeg ik het zelf en aangezien ik hou van voedzame ontbijtjes… Dit is écht een goed begin van je dag!

groene smoothiebowl

De perfecte groene smoothie
Tja wat is dat? Ik schreef al eens een blog met een stappenplan voor de perfecte groene smoothie. Wist je bijvoorbeeld dat een groene smoothie niet altijd groen is? Het staat voor groente en die zijn er in verschillende kleuren. En wat is perfect? Dat is volledig afhankelijk van je eigen smaak en voorkeur. Zeker de moeite om het eens te lezen. De foto’s van dat blog zijn afschuwelijk… Ik zie dat ik duidelijk meer ervaring heb tegenwoordig haha, maar soms gaat het om de inhoud laten we maar zeggen 😉 Ik hou van dikkere smoothies welke je kunt eten, vandaar in een bowl, dat vul zoveel beter!

Wat heb je nodig?

  • 2 handjes verse spinazie
  • 50 gram gekookte broccoli (leftover!)
  • 1 schep/scoop eiwitpoeder naar smaak *
  • 1 rijpe banaan
  • klein handje (diepvries) mango
  • water
  • optioneel: zoetmiddel naar keuze
  • granola naar keuze

* ik gebruikte vanillesmaak, vrij van geraffineerde suikers en lactosevrij, maar kies welke jij lekker vind!

Doe alle ingrediënten (behalve de granola) in de blender en doe hier een glas (200 ml) water bij. Blend goed door elkaar. Is het te dik? Voeg dan nog een beetje water toe! Proef of je het zoet genoeg is, voeg anders nog wat zoetmiddel toe. Ik deed er nog wat flavdrops vanille bij. Schenk in een kom en garneer met de granola. Deze is van de Appie met gedroogde vijg en pure chocolade, gezoet met honing. Ik vind deze zo lekker!

groene smoothiebowl

(Serveer)tip
Varieer met de ingrediënten, zie het stappenplan, kies vooral wat jij lekker vind. Zonder de granola hou je het koolhydraatarm. Ik vind het altijd wel lekker een beetje erover heen, maar laat gerust weg. Enjoy! Volg jij Essiehealthylife al op Pinterest? Doen en maak gelijk je eigen inspiratieborden!

Liefs Ester

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*