koolhydraatarme rijst Mexicaans

Koolhydraatarme rijst op Mexicaanse wijze

Ik eet gewoon koolhydraten, maar gemiddeld 3x per week laat ik in mijn avondeten de koolhydraten weg. Zo maak ik regelmatig bloemkoolrijst en deze koolhydraatarme rijst op z’n Mexicaans is een aanrader! 

Gemak dient de mens
Ik ben niet van het koken uit pakjes en zakjes, maar eerlijk is eerlijk: soms is het erg handig om zo’n roerbakmix te gebruiken waarbij alles al is voorgesneden! Zeker als je druk bent erg welkom om snel een lekkere voedzame maaltijd te bereiden. Dit gerecht maakte ik met 400 gram bloemkoolrijst en 400 gram Mexicaanse roerbakgroenten. Enorm veel groenten dus in 1 gerecht. Ik gebruikte deze roerbakmix ook al eens voor deze Mexicaanse pannenkoek. Super veel bekeken al op mijn blog en op social media regelmatig voorbij zien komen.

koolhydraatarme rijst Mexicaans
Bloemkoolrijst
Zoals ik al zei maak ik dit toch wel regelmatig. Je proeft niet dat je bloemkool eet (nee: écht niet!) want het lijkt gewoon op rijst, vult goed door de vele groenten en is echt enorm lekker en voedzaam. Dit keer besloot ik voor de koolhydraatarme rijst vegan tofu gehakt te gebruiken, maar mocht je willen kun je uiteraard ook gewoon gehakt pakken. Beetje variëren kan tenslotte geen kwaad. Ik heb op vakantie best wat vlees op dus weer even wat minder nu vandaar een vegetarische/vegan keuze.

Ingredients

  • 400 gram bloemkoolrijst *
  • 400 gram Mexicaans groentepakket
  • 180 gram tofu gehakt
  • 2,5 eetlepel Taco kruiden
  • wat olie om in te bakken
  • optioneel: koriander ter garnering

* je kunt zelf bloemkool in een keukenmachine fijn malen, maar ook gewoon slim zijn en het al kopen. Tegenwoordig in iedere supermarkt wel te vinden! Verwarm de olie in een wok en roerbak de Groentemix 2 minuten op hoog vuur, voeg vervolgens het tofu gehakt en de kruiden toe en roerbak zo’n 4 minuten. Wil je gewoon gehakt gebruiken? Bak deze dan eerst met de kruiden voor je de Mexicaanse groenten meebakt. Voeg de bloemkoolrijst toe en roerbak nog 2-3 minuten. Verdeel over de borden en klaar!

koolhydraatarme rijst Mexicaans
(Serveer)tip
Ik ben gek op koriander en vind het echt passen bij deze koolhydraatarme rijst schotel. Ook lekker met een klodder zure room of een guacamole dip. Ik maakte er 2,5 portie van. 1x voor tussendoortje en 2x voor avondmaaltijd. Na de vakantie namelijk weer even back on track. Ik schreef daar als eens een blog over (lees hier!). Volg je mij al op Social Media? Vooral mijn Pinterest is populair, hier kun je zelf borden maken. Super leuk!

Liefs Ester

Laat een reactie achter!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*