chocolademousse van avocado

Paleo chocolademousse van avocado

Dat ik enorm graag chocolade lust is wel algemeen bekend… Dat je hier ook schuldvrij mee kunt ontbijten wellicht niet! Deze paleo chocolademousse van avocado past prima in iedere lifestyle of dat nou gezond is of toch nét iets minder.

Paleofood
Wat is paleo? De meeste maaltijden van het paleo dieet bedstaan uit vlees ofvis, groenten, fruit, noten en zaden. Als het beweegt of je kunt het rauw eten, dan is het eigenlijk wel “paleo-proof”. Het is eten zoals onze voorvaders deden. Nou volg ik geen paleo of ieder ander “dieet”, maar wil ik vooral gezond eten. Gezond eten volgens de 80-20 regel… dat betekent dat ik ook gewoon nog steeds snoep enzo;-). Ik kreeg van een aantal volgers de vraag eens een paleo ontbijtje te maken, zonder granen en ook vooral zonder suikers. Anders dan deze chocolademousse bevat deze géén banaan.

chocolademousse van avocado
Waarom avocado? 
Ten eerste maakt het je mousse ontzettend romig (wel een rijpe gebruiken uiteraard!). Daarnaast is het ook nog eens enorm vullend, zit het boordevol gezonde vetten en past het in ieders voedingpatroon! Het is wel erg machtig, ik kan dit makkelijk in mijn eentje op, maar wellicht verdeel jij het beter over 2 porties.

Wat heb je nodig?

  • 1 rijpe avocado
  • 30 gram cacaopoeder
  • ongeveer 70 (plantaardige) melk
  • zoetmiddel naar keuze *
  • optioneel: topping

* ik gebruikte 2 eetlepels ahornsiroop

Snijd de avocado doormidden en verwijder de pit. Schep het vruchtvlees eruit en doe in een blender/keukenmachine met 70 ml plantaardige melk. Meng dit tot een romig geheel en doe hier het cacaopoeder bij. Te dik? Doe er nog er nog een scheutje melk bij! Maak het niet te vloeibaar… Dan heb je chocolademelk of een smoothie in plaats van mousse. Voeg dan naar smaak zoetmiddel toe. Ik gebruikte dit keer ahornsiroop. Zoet naar eigen behoefte.

chocolademousse van avocado
(Serveer)tip
Lekker met wat granola (gebruik voor paleo echt paleoproof granola van noten en zaden, anders kan iedere andere granola uiteraard!). Ook lekker met wat vers fruit en kokosrasp. Super lekker als ontbijt of als dessert, maar ook als tussendoortje! Maar net wanneer je er zin in hebt. Volg voor meer nagerechten ook dit bord op Pinterest.

Liefs Ester

Laat een reactie achter!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*