parelcouscous salade

Parelcouscous salade met garnalen

Ik maak wel vaker iets met couscous, maar had nooit eerder parelcouscous gebruikt voor mijn eigen gerechten. Deze parelcouscous salade is enorm makkelijk te maken en ook nog eens lekker om als mealprep mee te nemen!

Het idee voor dit gerecht
Ik surf me vaak helemaal gek op Pinterest of andere lekkere websites waar je heerlijke gerechten kunt vinden. Vaak doe ik dan zoveel inspiratie op! Deze parelcouscous salade is geïnspireerd op een recept, niet eens een salade, van HelloFresh namelijk deze met reuzengarnalen en kruiden. Mensen vragen me zo vaak of ik alles zelf bedenk en het antwoord is altijd ja! Ik maak eigenlijk nooit een recept helemaal na. Veel leuker om je eigen twist eraan te geven toch?

parel couscous salade
Saladbowl of gemengde salade
Het is tegenwoordig een trend om saladebowls, of Buddha bowls net hoe je het noemt, te maken. Er staan overigens al een lekker recepten van op mijn blog zoals deze vegetarische variant of deze sushisalade, ook een topper! Want eerlijk is eerlijk: het ziet er altijd wel heel erg leuk uit alle ingrediënten naast elkaar! Ik maakte voor de 1e dag dus een parel couscous salade bowl en de dag erna mengde ik door elkaar om het vervolgens mee te nemen naar mijn werk. Als je het zonder dressing afgedekt bewaard heb jij je gezonde mealprep al klaar.

Wat heb je nodig voor 2 porties?

  • 100 gram parelcouscous
  • 150 gram courgetti *
  • doosje cherrytomaatjes
  • 4 handjes rucola
  • 250 gram grote garnalen
  • 1 teentje knoflook
  • beetje gedroogde kruiden naar smaak
  • peper en zout
  • olijfolie om in te bakken
  • optioneel: dressing/citroen

* dit kun je zelf snijden (courgette linten) of gewoon kopen: gemak dient de mens 😉

Kook de couscous volgens de gebruiksaanwijzing en laat afkoelen. Pel de knoflook en verwarm wat olijfolie in de wok. Zet het vuur zacht en knijp de knoflook er bovenuit. Roerbak dit, met de garnalen, ongeveer 4 minuten, voeg er aan het einde wat gedroogde kruiden aan toe en breng op smaak met peper en zout. Was intussen de cherrytomaatjes en snijd in 4 partjes. Verdeel vervolgens alles over een bord of meng door elkaar. Ik deed er als dressing nog een beetje extra olijfolie en wat kruiden doorheen en een klein beetje citroensap, maar een andere dressing naar keuze kan ook!

parelcouscous salade
(Serveer)tip
Zoals ik al zei is deze parelcouscous salade zowel lekker op dag 1 als op dag 2 om bijvoorbeeld mee te nemen naar je werk. Zo eet je lekker gezond tijdens je lunchpauze. Overigens kun je dit ook prima verwarmen in de magnetron als je meer zin heb in een warm gerecht. Ook dan erg lekker met een beetje extra olijfolie, kruiden en wat citroensap. Geniet ervan!

Liefs Ester

Laat een reactie achter!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*