vegan-pompoenspaghetti

Pompoenspaghetti met kip en broccolisaus

Ik zie al een tijdje pompoenspaghetti bij de supermarkt liggen en werd toch wel nieuwsgierig. Toen ik dus vorige week bij de supermarkt was nam ik het toch eens mee. Ik maakte er een heerlijk vegan hoofgerecht mee!

Pompoen
Sowieso ben ik gek op pompoen, je vind ook op mijn blog al wat recepten waar ik pompoen in verwerkt heb. Wat denk je bijvoorbeeld van een suikervrije pompoentaart of om even in de vegan hoofdgerechten te blijven deze linzen dahl met pompoen? Je kunt mijn zoekfunctie op de homepage gebruiken om nog meer gerechten met pompoen te vinden. Ik schakel nu weer even terug naar dit gerecht: pompoenspaghetti dus! Omdat ik hem vegan wilde maken heb ik in plaats van kaas in de saus edelgist vlokken gebruikt. Edelgistvlokken lijkt op zaagsel en ziet er niet echt aantrekkelijk uit, maar het is heerlijk! Edelgist bevat van nature vitamine B1, B2, B3, B6 en foliumzuur en daarnaast zijn ze rijk aan plantaardige eiwitten en een perfect alternatief voor bijvoorbeeld geraspte kaas. Ik gebruik altijd deze, maar je kunt ze tegenwoordig zelfs bij een goed gesorteerde supermarkt vinden.

vegan-pompoenspaghetti
Koolhydraatarm
Het voordeel van dit gerecht is dat het koolhydraatarm is en dus perfect past in verschillende diëten, of beter noem ik het lifestyles. Dit recept is genoeg voor 2 porties. Ik at het zowel gelijk nadat ik het had gemaakt als de volgende dag als lunch. Soms vind ik het zo lekker om tussen de middag warm te eten!

Wat heb je nodig?

  • 1 pak pompoenspaghetti (400 gram)
  • 250 gram vegetarische kipstukjes *
  • 1 kleine of halve broccoli
  • 200 ml kokosmelk (uit blik)
  • peper en zout
  • 4 flinke eetlepels edelgistvlokken
  • beetje (olijf)olie om in te bakken
  • optioneel: (zwarte) sesamzaadjes ter garnering

* voor een niet vegan variant gebruik je gewone kipfilet

Snij de broccoli in stronken en kook beetgaar. Giet af en pureer samen met de kokosmelk tot een saus. Voeg hier de edelgistvlokken aan toe en breng op smaak met peper en zout. Bereid de pompoenspaghetti volgens de gebruiksaanwijzing, rauw kan ook! En bak de vegetarische kipstukjes aan. Verdeel de spaghetti over 2 borden/kommen, verdeel er de broccolisaus, de kip en sesamzaadjes overheen.

Geniet ervan!

Liefs Ester

Laat een reactie achter!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*