proteïne pannenkoekjes

Proteïne pannenkoekjes met warm fruit

Ik ben niet van de eiwitshakes, maar ik bak er wel vaker mee. Zo verwerk ik ze regelmatig in mijn pannenkoeken. Vandaag deel ik dit recept van heerlijke proteïne pannenkoekjes welke ik als blogger voor I-KOOK maakte!

Gezondheidsvoordelen? 
Eigenlijk hebben proteïne pannenkoekjes, in tegenstelling tot normale pannenkoeken, een aantal (gezondheids)voordelen. Door het hoge eiwitgehalte geven ze snel een voldaan en vol gevoel. Erg fijn als je minder calorieën wil eten. Zeker nu het allemaal wat warmer aan het worden is gaan mensen meer bewegen en op hun eten letten om straks weer “bikiniproof” te zijn.

proteïne pannenkoekjes
Lekker met fruit!
Uiteraard ook met vers fruit, maar dit is gewoon gemaakt van diepvriesfruit en vrij van geraffineerde suikers. Super simpel en makkelijk en voordeel van bosvruchtenmix boordevol bessen is dat het ook antioxidanten bevat. Zo heb je gewoon een mega gezond en lekker ontbijt, niet alleen voor het weekend: dit kan iedere dag!

Wat heb je nodig?

  • VOOR DE PANNENKOEKEN:
  • 2 eiwitten
  • scheut (plantaardige) melk
  • 1 rijpe banaan
  • 1 scoop (ongeveer 25 gram!) eiwit-/proteïnepoeder
  • (kokos)olie om in te bakken
  • VOOR DE SAUS:
  • 200 gram diepvriesfruit
  • 2-3 eetlepels kristal sweet of ander zoetmiddel naar keuze

Prak de banaan en mix dit met de eiwitten (is ongeveer 60 gram/ml!) en de eiwitpoeder. Ik gebruikte vanillesmaak. Heb je er 1 zonder smaakje? Voeg dan eventueel nog wat zoetmiddel naar keuze toe. Hoeft niet als je deze saus erbij serveert overigens of het met de banaan al zoet genoeg vind. Bak de pannenkoekjes per 3 in de pan op laag vuur goudbruin en rondom. Doe ondertussen het diepvriesfruit in een pannetje en voeg hier het zoetmiddel aan toe. Zet het vuur laag, laat het fruit ontdooien en alles inkoken. Het allerlekkerst is de saus als je deze een nacht laat staan ;-).

proteïne pannenkoekjes
(Serveer)tip
Serveer direct, warm het lekkerst! Maar ook prima vooruit te maken en 3-4 dagen te bewaren in de koelkast. Zo heb je iedere dag een lekker pannenkoeken ontbijt. een zin in warm fruit? Ook lekker met vers fruit of gewoon wat kwark! Voor meer pannenkoeken inspiratie, check deze rubriek op mijn website!

Liefs Ester

Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met I-KOOK, zie mijn disclaimer onderaan de pagina

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*