Zoete pompoenpap

Ik had nog wat geroosterde zoete pompoen over en had geen zin om mijn standaard dingetjes te bakken. Ik zie op Instagram vaker pompoenpuree voorbij komen en bedacht deze pap variant. Super lekker als ontbijt, enorm vullend (het komt niet vaak voor… ik kon het niet helemaal op!), boordevol groenten, vitamines en ook nog eens lactose-, gluten-, graanvrij en koolhydraatarm!

Wat heb je nodig?

  • 300 gram geroosterde pompoen*
  • 150 – 250 ml plantaardige melk
  • 1 eetlepel ahornsiroop

*  je kunt dit vervangen voor 400 gram gekookte pompoen! Je hebt dan minder melk nodig

optioneel:

  • extra kaneel
  • halve scoop whey (laat hoeft de ahornsiroop niet perse)
  • topping

Doe de geroosterde pompoen in de keukenmachine/blender met 150 ml melk. Als het nog te dik is, doe er dan iedere keer een scheutje melk bij. Ik hou van stevige pap en gebruikte 200 ml. Hou je van iets dunner? Doe er dan gewoon nog wat extra melk in. Schep het in een schaaltje en schenk er de ahornsiroop overheen. Dit keer deed ik er ook nog een klein handje rozijnen/pecannoten bij en deed er extra kaneel doorheen.

Eventueel kun je de ahornsiroop vervangen voor je favoriete whey mocht je graag wat eiwitten willen toevoegen. Je zou ook gewone of sojamelk kunnen gebruiken als je anders je eiwitten mist.

zoete pompoenpuree

Serveertip

Perfect ontbijtje, maar ook heerlijk als tussendoortje. Ik deed de pompoenpap na het blenden even 2 minuten in de magnetron omdat ik nou eenmaal liever mijn pap warm eet. Dat hoeft natuurlijk niet. Dit is een perfecte manier om groenten binnen te krijgen. Pompoen is van zichzelf al zoet, maar dit is helemaal top!

Varieer eventueel met de toppings en je kunt, mocht je de koolhydraten missen, ook bijvoorbeeld nog wat havermout of Brinta toevoegen.

Enjoy!

Laat een reactie achter!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*